kontakt@panodfikolkownwf.pl

WITAJCIE MOI DRODZY,

Jak minął weekend ? Mam nadzieję że spędziliście go aktywnie w rodzinnym gronie. Ja dziś zaliczyłem 45 minut w meczu kontrolnym moich Orzełków, podczas przygotowań do rundy wiosennej. Mecz na plus, chociaż bez zdobyczy bramkowej, ale najważniejsze że, obyło się bez kontuzji. Teraz wracam do tematu i mam dla was kolejny cytat tygodnia.

Dziś chciałbym podzielić się z Wami refleksją na temat, który jest bliski każdemu z nas – zarówno w pracy z uczniami, jak i w naszym własnym życiu. Natknąłem się ostatnio na inspirujący cytat Tadeusza Hucińskiego: "Wartość dziecka, człowieka, mierzy się umiejętnością wychodzenia z porażek, a nie ilością sukcesów". To zdanie skłoniło mnie do głębszego zastanowienia się nad tym, jak postrzegamy sukces i porażkę, zarówno w kontekście naszych uczniów, jak i nas samych.
W naszej pracy często skupiamy się na wynikach – ile punktów zdobyła drużyna, jakie miejsce zajęliśmy w zawodach, czy też jak szybko ktoś przebiegł dany dystans. Oczywiście, osiągnięcia są ważne i dają wiele satysfakcji, ale czy nie powinniśmy równie mocno doceniać momentów, kiedy nasi uczniowie podnoszą się po upadku? Kiedy mimo niepowodzeń próbują dalej, ucząc się na błędach i stając się silniejszymi?
Pomyślcie o tych chwilach, kiedy widzicie, jak Wasz uczeń po raz kolejny próbuje wykonać trudne ćwiczenie, mimo że wcześniej mu nie wychodziło. Albo kiedy po przegranym meczu potrafi podnieść głowę i powiedzieć: "Następnym razem będzie lepiej". To właśnie te momenty kształtują charakter i budują prawdziwą wartość człowieka.
Zastanówmy się, jak możemy wspierać naszych uczniów w rozwijaniu tej umiejętności. Może warto wprowadzić do naszych lekcji więcej elementów, które uczą radzenia sobie z porażką? Może zamiast skupiać się wyłącznie na wynikach, powinniśmy częściej rozmawiać z uczniami o ich emocjach i sposobach radzenia sobie z trudnościami?
Na zakończenie mam dla Was kilka pytań do przemyślenia:
1. Jakie strategie stosujecie, aby pomóc uczniom radzić sobie z porażkami?
2. Czy macie jakieś konkretne przykłady sytuacji, w których Wasz uczeń pokazał siłę charakteru po niepowodzeniu?
3. Jakie zmiany moglibyśmy wprowadzić w naszych programach nauczania, aby lepiej przygotować uczniów do radzenia sobie z porażkami?
Czekam na Wasze przemyślenia i doświadczenia w komentarzach! Razem możemy stworzyć jeszcze lepsze środowisko do nauki i rozwoju dla naszych uczniów.
Do usłyszenia,
Pan Od Fikołków

Jeśli szukasz świeżych pomysłów na lekcje wychowania fizycznego i chcesz zaskoczyć swoich uczniów, to mam coś specjalnie dla Ciebie! Przedstawiam Ci mój PREMIUM PAKIET EBOOK, który z pewnością wzbogaci Twoje zajęcia i doda im nowej energii.  link poniżej https://app.easycart.pl/checkout/95037562/premium-pakiet-ebook


Ze sportowym pozdrowieniem,

Damian
Pan od Fikołków Nauczyciel WF

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

[instagram-feed]